123 People

Popularne osoby, biznesy i firmy

Internet

Jak reklamować ofertę swojego sklepu w internecie?

jak zaprojektować i wypozycjonować sklep internetowy

Pierwsze miesiące prowadzenia sklepu stacjonarnego lub sklepu internetowego to czas kiedy każdy będzie musiał przeznaczyć na czasochłonną promocję oferty. Bez tego nie uda się nikomu zdobyć nowych klientów i tym samym zarabiać na prowadzeniu sklepu. Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny w dużym mieście, który zlokalizowany jest w centrum handlowym lub przy ruchliwej ulicy to pół biedy. Inaczej sprawa wygląda jest dopiero rozwijasz swój sklep oddalony od centrum lub oferujesz produkty bardzo specyficzne. Z pomocą przychodzi internet, dzięki któremu przy niskich wydatkach możesz rozreklamować swój sklep internetowy, sklep stacjonarny i zyskać nowych klientów.

Po pierwsze musisz posiadać własną stronę internetową, na której znajdą się wszystkie niezbędne informacje prezentujące opis firmy, rodzaj działalności i przede wszystkim opisy produktów dostępnych w sprzedaży. Im więcej wiadomości zostanie dodanych tym mniej pytań będą mieli Twoi klienci i szybciej podejmą decyzję o zakupie. Dzisiaj stworzenie własnej strony internetowej jest wręcz niezbędne do prowadzenia działań marketingowych w internecie, a jak każdy wie reklama to dźwignia handlu. Nie ma Cię w internecie to nie istniejesz – z takiego przeświadczenia powinniście wychodzić rozpoczynając prowadzenie biznesu w internecie.

Co powinno się znaleźć na stronie internetowej? Najważniejsze są unikalne teksty, które będą zawierały słowa kluczowe czyli najczęściej wyszukiwane sformułowania w wyszukiwarkach internetowych, po których potencjalni klienci znajdą Twoją stronę internetową. Jak je znaleźć? To bardzo proste. Wpisz w pole wyszukiwarki temat związany z Twoją ofertą a w większości przypadków znajdziesz podpowiedzi jakich sformułować najczęściej korzystają inni. Im większą listę przygotujesz takich słów kluczowych tym łatwiej Ci będzie przygotować rozbudowane artykuły. Następnie napisz kilka unikalnych artykułów dotyczących Twoje branży z wykorzystaniem słów kluczowych. Musisz wiedzieć, że im bardziej rozbudowany artykuł tym szybciej znajdzie się on wysoko w wynikach wyszukiwania a to przekłada się na liczbę odwiedzin na Twojej stronie internetowej. Im bardziej profesjonalna będzie Twoja strona tym lepszy będzie miała ona wydźwięk dlatego zawczasu wykup odpowiednią domenę korelującą z nawą Twojej firmy. Ponadto do stworzenia strony firmowej nie korzystaj z darmowych narzędzi, gdzie często dołączona są różnego rodzaju reklamy innych firm. Dzisiaj koszt wykupienia hostingu i stworzenia własnej prostej strony koszt kilkuset złoty na cały rok.

Mając własną stronę internetową warto dalej budować wizerunek swojej marki w internecie. Do tego celu najlepszym wydają się wszelkiego rodzaju portale społecznościowe. Istnieje bardzo wiele możliwości jednak najlepsze z nich to takie, które posiadają bardzo dużą bazę użytkowników. Ze swojego doświadczenia polecam założyć własne profile na takich portalach jak Instagram, Twitter, Facebook oraz YouTube. To na na nich skupia się dzisiaj największy ruch i to one pozwolą Ci wypromować Twój sklep wśród szerokiej grupy odbiorców. Dodatkowym atutem tych narzędzi będą statystki, które pokażą Ci jaka grupa docelowa jest zainteresowana Twoimi produktami – czy są to kobiety czy mężczyźni i w jakim przedziale wiekowym. Postaraj się aby na każdym profilu społecznościowym znajdowało się takie same logo, zdjęcie główne oraz podobne opisy. Jest to jeden z podstawowych elementów budowania marki w internecie i rozpoznawalności dla Twojej firmy. Ponadto wartością dodatnią jest fakt, że za dodawanie treści na wspomnianych portalach społecznościowych – Instagram, Twitter, Facebook czy YouTube – nie musisz nić płacić. Oczywiście możesz skorzystać z promowania postów ale jest to rzecz dodatkowa i zależy tylko od Ciebie. Żeby zdobyć grupę odbiorców czyli zazwyczaj obserwujących dany profil społecznościowy musisz regularnie dodawać na nim ciekawe treści. Z doświadczenia wynika, że powinno to być od kilku do kilkunastu postów na tydzień. Zbyt duża liczba publikacji może przynieść negatywny skutek, to znaczy odbiorcy przestaną obserwować Twój profil ponieważ będą zasypywani zbędnymi informacjami.

Kolejnym narzędziem, które pozwoli Ci promować Twój sklep internetowy lub internetowy a w zasadzie zwiększyć sprzedaż produktów to darmowe serwisy z ogłoszeniami. Na rynku jest bardzo wiele takich rozwiązań, dlatego wcześniej najlepiej stworzyć listę portali ogłoszeniowych, które są znane i przyciągają dużą liczbę kupujących. Najłatwiej sprawdzić to po ilości ogłoszeń w poszczególnych kategoriach. Duża liczba ogłoszeń to przeważnie duża popularność danego narzędzia. Serwisy ogłoszeniowe umożliwiają promowanie poszczególnych produktów, jednocześnie dostępne są opcje dodania własnego profilu. Dzięki temu zdobędziesz możliwość dodania linka do swojej strony wraz z opisem oferty. Darmowe ogłoszenia mają to do siebie, że po pewnym czasie są usuwane i należy dodać je ponownie jednak wydaje mi się, że nie powinno to sprawiać większego problemu.

Wykorzystując wszystkie narzędzdzia w internecie z czasem Twój sklep internetowy lub sklep stacjonarny zacznie przyciągać nowych klientów, którzy zaczną polecać go innym. Warto więc dbać o odpowiednią obsługę klienta. Zadowolony klient sam zareklamuje Twoją ofertę innym i ruszy kula śnieżna.